Nieczynne były hotele, galerie handlowe, zakłady fryzjerskie, biura, restauracje. Ograniczono nawet dostęp do lasów, parków, bulwarów i plaż, a także zamknięto granice. Świat wstrzymał oddech, a my razem z nim. Ale zastój trwał tylko chwilę i pierwsze tygodnie pandemii dla pracującego w trybie home-office zespołu Rio Creativo stały się najbardziej intensywnym okresem projektowym od wielu lat. Z chwilowego marazmu wyrwał nas Charles Kasprzak, który pojawił się w Rio razem z ideą uniwersalnego, graficznego systemu dotyczącego profilaktyki COVID-19.
Pandemia koronawirusa to czas zupełnie niecodzienny dla nas wszystkich. Mierzymy się i będziemy mierzyć ze strachem i niepewnością o zdrowie nasze i naszych bliskich, o miejsca pracy, o przyszłość. Musieliśmy zmienić codzienne funkcjonowanie, przeorganizować pracę i naukę, opiekę nad dziećmi. Kryzysowe sytuacje są testem relacji międzyludzkich, również tych z klientami. Nie wiemy, kiedy wrócimy do „codzienności” i czy ta znana nam – w ogóle powróci. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć, jak będzie rozwijać się sytuacja ale wiemy, że udało nam się stworzyć razem unikatowy projekt.
I pomimo, że obecnie poszczególne kraje odmrażają swoje gospodarki i znacząco luzują restrykcje to sytuacja związana z pandemią COVID-19 na świecie nadal rozwija się dynamicznie. Osób zakażonych przybywa, co paraliżuje życie społeczne i gospodarcze.
Bacznie obserwowaliśmy sytuację i śledziliśmy rozwój pandemii na świecie. Bazując na doświadczeniach innych krajów, a także na sprawdzonych źródłach (m.in. WHO, Ministerstwo Zdrowia) wiemy, jak ważna jest wiedza na temat zasad bezpieczeństwa.
Dlatego stworzyliśmy kompletny zbiór informacji na temat profilaktyki koronawirusa, zasad higieny oraz codziennych procedur. Mogą one stać skuteczną bronią w walce z pandemią, chroniąc nie tylko załogę firmy, ale też lokalną społeczność. Opracowaliśmy i wdrożyliśmy system kilkudziesięciu grafik i piktogramów, przełożyliśmy instrukcje na zrozumiały dla każdego język komunikacji wizualnej.
Powstał też pakiet pracownika, zawierający informacje na temat bezpieczeństwa, najważniejsze kontakty i procedury, maski z instrukcją użytkowania, a nawet kolorowanki dla dzieci znudzonych kwarantanną. Pakiety można było rozdać w postaci fizycznej pracownikom, lub wysłać je drogą mailową.
Oursafety jest skierowane do osób odpowiedzialnych za życie publiczne, a także za funkcjonowanie zakładów produkcyjnych, fabryk, sklepów.
Materiały są dostępne na stronie www.oursafety.info, skąd można je bezpłatnie pobrać i wydrukować.
W gąszczu definicji próbujących opisać branding, jedna jest nam szczególnie bliska: to ta przedstawiająca go jako proces nadawania znaczenia, dzięki któremu marka buduje relacje. To właśnie te relacje są dla nas najistotniejsze w procesie budowania silnego brandu, na każdym poziomie naszej pracy.