Dzień dobry!
We create brands the world loves.

Oursafety.info - darmowy system informacji o COVID-19

Oursafety.info to dla nas wyjątkowy projekt, którego lwia część powstała w marcu 2020, czyli w czasie totalnego lockdownu. Ulice były puste, z domu można było wyjść tylko pojedynczo, wprowadzono specjalne godziny na zakupy dla seniorów, zamknięte były punkty usługowe czy radykalnie zmniejszona liczba klientów w sklepach. Osoby do 18. roku życia nie mogły przebywać same w przestrzeni publicznej.

Nieczynne były hotele, galerie handlowe, zakłady fryzjerskie, biura, restauracje. Ograniczono nawet dostęp do lasów, parków, bulwarów i plaż, a także zamknięto granice. Świat wstrzymał oddech, a my razem z nim. Ale zastój trwał tylko chwilę i pierwsze tygodnie pandemii dla pracującego w trybie home-office zespołu Rio Creativo stały się najbardziej intensywnym okresem projektowym od wielu lat. Z chwilowego marazmu wyrwał nas Charles Kasprzak, który pojawił się w Rio razem z ideą uniwersalnego, graficznego systemu dotyczącego profilaktyki COVID-19.

Pandemia koronawirusa to czas zupełnie niecodzienny dla nas wszystkich. Mierzymy się i będziemy mierzyć ze strachem i niepewnością o zdrowie nasze i naszych bliskich, o miejsca pracy, o przyszłość. Musieliśmy zmienić codzienne funkcjonowanie, przeorganizować pracę i naukę, opiekę nad dziećmi. Kryzysowe sytuacje są testem relacji międzyludzkich, również tych z klientami. Nie wiemy, kiedy wrócimy do „codzienności” i czy ta znana nam – w ogóle powróci. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć, jak będzie rozwijać się sytuacja ale wiemy, że udało nam się stworzyć razem unikatowy projekt.

I pomimo, że obecnie poszczególne kraje odmrażają swoje gospodarki i znacząco luzują restrykcje to sytuacja związana z pandemią COVID-19 na świecie nadal rozwija się dynamicznie. Osób zakażonych przybywa, co paraliżuje życie społeczne i gospodarcze.

Bacznie obserwowaliśmy sytuację i śledziliśmy rozwój pandemii na świecie. Bazując na doświadczeniach innych krajów, a także na sprawdzonych źródłach (m.in. WHO, Ministerstwo Zdrowia) wiemy, jak ważna jest wiedza na temat zasad bezpieczeństwa.

Dlatego stworzyliśmy kompletny zbiór informacji na temat profilaktyki koronawirusa, zasad higieny oraz codziennych procedur. Mogą one stać skuteczną bronią w walce z pandemią, chroniąc nie tylko załogę firmy, ale też lokalną społeczność. Opracowaliśmy i wdrożyliśmy system kilkudziesięciu grafik i piktogramów, przełożyliśmy instrukcje na zrozumiały dla każdego język komunikacji wizualnej.
002 - Oursafety-covid-19-grafiki.pngPowstał też pakiet pracownika, zawierający informacje na temat bezpieczeństwa, najważniejsze kontakty i procedury, maski z instrukcją użytkowania, a nawet kolorowanki dla dzieci znudzonych kwarantanną. Pakiety można było rozdać w postaci fizycznej pracownikom, lub wysłać je drogą mailową.

 

Oursafety jest skierowane do osób odpowiedzialnych za życie publiczne, a także za funkcjonowanie zakładów produkcyjnych, fabryk, sklepów.

Materiały są dostępne na stronie www.oursafety.info, skąd można je bezpłatnie pobrać i wydrukować.
004 - wiz_outdoor_1-min.png

admin
-
22.06.2020
-
covid-19 covid19 free infographics infografiki

Branding nie jest działaniem w pojedynkę

Projektowanie marek i praca nad ich rozwojem to odpowiedzialne zadanie. Świadomość głębi i złożoności mechanizmów, które je kształtują jest dla osób pracujących w naszej branży kluczowa. Szczególnie dziś, kiedy ciągła zmiana, elastyczność i umiejętność dopasowania się definiują skuteczne zarządzanie brandem.

Suwałki - nieoczekiwany zwrot akcji

Każda zmiana wymaga odwagi, zawsze ma swoich przeciwników i powinna być przygotowana na konfrontację. Każdy kto brał udział w procesie rebrandingu o tym wie.

Dlatego trzeba się do niego dobrze przygotować i świadomie przebrnąć przez każdy jego etap. Szczególnie wrażliwy na wszelkie niedoskonałości i zaniedbania w tym obszarze jest rebranding miejsc. Ilość zaangażowanych osób, ich opinie, ścierające się wizje i lokalne antypatie muszą się przy takiej okazji objawić.

Suwałki świadomie podeszły do tematu przebudowy swojego wizerunku. Powstała szeroka grupa ds. strategii, która po wielomiesięcznym procesie wypracowała założenia dotyczące marki miasta i kierunków jej promocji. My zostaliśmy poproszeni o zaprojektowanie identyfikacji wizualnej osadzonej na tych fundamentach. Zaproponowaliśmy trzy wizualne kierunki, które zostały szeroko przedyskutowane. Wybraną koncepcję mocno przepracowaliśmy i dostosowaliśmy do konkretnych wymogów klienta. Nasze wszelkie wątpliwości były rozwiewane przekonaniem i pewnością zgłaszanych uwag. To dawało nadzieję na świadome i konsekwentne wdrożenie. Ale stało się inaczej. Po zderzeniu się z krytyką Miasto z niezrozumiałych z naszej perspektywy powodów wycofało się z wdrożenia wszelkich zmian. Nie dało szansy obronić się własnej pracy i przyjętym założeniom, które tak pielęgnowane były na wszystkich dotychczasowych etapach. Szkoda, bo Suwałki mają wiele do zaoferowania i nie mają powodów do kompleksów.

Waszym i naszym klientom życzymy odwagi i konsekwencji.
powrót do góry
Zmagasz się z briefem?
Przed Twoją organizacją stoją duże wyzwania?
Możemy Ci pomóc.
Porozmawiaj z nami. 10rzeczy.png
+48 59 307 00 06
biuro@riocreativo.pl
Rio Creativo Sp. z o.o.
Mickiewicza 26/2
76-200 Słupsk
#TeamRio
#SłupskaRobota
Rio Creativo © 2021