Witaj w Rio Creativo

Branding nie jest działaniem w pojedynkę

Projektowanie marek i praca nad ich rozwojem to odpowiedzialne zadanie. Świadomość głębi i złożoności mechanizmów, które je kształtują jest dla osób pracujących w naszej branży kluczowa. Szczególnie dziś, kiedy ciągła zmiana, elastyczność i umiejętność dopasowania się definiują skuteczne zarządzanie brandem.

Minęły już czasy skostniałych zasad, których przestrzeganie gwarantuje wyrazistość marki. Wachlarz narzędzi, jakimi dysponujemy, stawia przed nami nowe wyzwania. Do przewartościowania celów i metod ich osiągania doszło również po drugiej stronie. Klienci stali się bardziej wymagający i świadomi. Dlatego branding nie będzie już nigdy działaniem w pojedynkę. Każdy etap powstawania marki i rozwój każdego z jej obszarów, musi być dziełem zespołu. Marka jest dla ludzi i przez ludzi powinna być projektowana.

Nie ma jednego rozwiązania na wszystko

W Rio mamy świadomość jak ważny jest zespół. Zajmując się brandingiem szczególnie mocno akcentujemy jego rolę. Różnorodność i wielowymiarowość naszych zadań sprawia, że każdy kolejny projekt to wyzwanie. Jego skuteczna realizacja uzależniona jest często od nowego ujęcia danego problemu. Powstawanie marki to pewien proces, które stale ulega przeobrażeniom. Skutkuje to tym, że nie możemy polegać jedynie na wypracowanych schematach czy mechanizmach. Takie podejście, uwzględniające odmienność klientów i branż, dla których pracujemy, doprowadziło nas do zainwestowania w zespół oraz stworzenia wyjątkowego kolektywu. Z każdym dniem przekonujemy się, jak istotne i jak efektywne może być zaangażowanie całego zespołu w procesu brandingu. Pozwala nam to zweryfikować wszelkie pomysły, potem udoskonalać je na etapie projektowania i wdrażania. Dzięki temu nasze projekty mają szansę okrzepnąć, co jest z punktu widzenia skutecznego budowania wizerunku bardzo pomocne.

Silny zespół daje przewagę

003 - PIC - Insight 6.png

W naszej pracy dążymy do zaspokojenia przede wszystkim potrzeb klienta, realizujemy jego wizję i robimy to w określonym celu. Do tego potrzebna jest nie tylko intuicja, talent czy wyczucie, ale też umiejętności analityczne, zdolność do strategicznego myślenie i pewna odwaga. Musimy pamiętać, że siła zespołu tkwi w jego różnorodności, nie w podobieństwach. Więcej perspektyw i różne trajektorie myślenia to prosta droga do większej kreatywności, śmielszych pomysłów, a czasem i przełomowych rozwiązań.

Interesując się innymi rzeczami, mając różne poglądy i pryzmaty patrzenia na świat, ale działając  wspólnie, jesteśmy w stanie wzajemnie się inspirować i motywować. Każdy z nas ma inne podejście do realizowanego tematu i jest specjalistą trochę w innej dziedzinie. To wszystko stanowi wielki atut, dzięki niemu realizowany projekt nabiera tak potrzebnej mu głębi, która ułatwia utrzymanie się na powierzchni i dotarcie do odbiorców.

Tak jest ciekawiej

Abstrahując od aspektów czysto zawodowych, praca w takim niejednolitym otoczeniu jest przyjemniejsza i ciekawsza. Możemy dzięki temu codziennie się zaskakiwać, poznawać coś nowego. Budując relacje poszerzamy horyzonty i uczymy się słuchać – a to z czasem daje nam umiejętność selekcji naszych pomysłów i większą pewność w ich wdrażaniu. W interesującym otoczeniu zachowujemy także większą czujność i ostrość umysłu, a to sprzyja kreatywnej pracy.

Stwórzmy drużynę

Podczas budowania zespołu, bardziej niż na piękne portfolio, rozmach czy wielkość realizowanych dotychczas projektów, powinno się przede wszystkim zwracać uwagę na to, kim kandydat jest i jak myśli. Jego największym atutem jest to, co nowego może wnieść do drużyny.

Michael Jordan miał rację, kiedy mówił, że talent może wygrać mecz, ale to zespół zdobywa mistrzostwo. W brandingu sprawdza się też zasada, że jeśli przekonasz tłum, przekonasz jednostkę. Lepiej to robić grając w drużynie – dobrej drużynie.

admin
-
29.03.2018
-
branding zespół team

Szczerość w brandingu

W gąszczu definicji próbujących opisać branding, jedna jest nam szczególnie bliska: to ta przedstawiająca go jako proces nadawania znaczenia, dzięki któremu marka buduje relacje. To właśnie te relacje są dla nas najistotniejsze w procesie budowania silnego brandu, na każdym poziomie naszej pracy.

Traceability w branży rybnej case study - Milarex

Kompleksowe podejście do brandingu

Branding jest działaniem na wielu poziomach. To hasło powtarzane jest przez nas jak mantra i stanowi część naszej filozofii. Przypuszczamy, że każdy klient Rio Creativo to usłyszał. Aby te słowa miały odzwierciedlenie w rzeczywistych działaniach opieramy wielopoziomowość na szerokim wachlarzu usług i prac wchodzących w ich skład. Do każdego projektu podchodzimy jak do złożonego organizmu, który funkcjonuje w danym kontekście. Naszym zadaniem jest zrozumienie tych zależności i zaproponowanie klientowi rozwiązań, które łączą jego bezpośrednie cele i długoterminową wizję z rzeczywistymi potrzebami konsumentów.

Jednym z przykładów jest niedawny rebranding Doram design  – manufaktury, w której powstają najwyższej jakości, ręcznie wykończone meble ogrodowe. Największym wyzwaniem dla marki była zmiana modelu sprzedaży – zamknięcie salonów stacjonarnych i skupienie się na rozwinięciu rynku e-commerce. To wymagało kompleksowego podejścia. Zakres prac obejmował research, analizę i insighty (m.in: wywiady IDI); prace nad strategią marki (m.in: warsztaty strategiczne, copywriting, komunikację w internecie, social media); design i kreację (m.in: logo design, projekt sklepu www, UX); identyfikację wizualną; projektowanie customer experience.

Innym projektem, w którym mocno stawiamy na wywołanie dialogu i autentyczne zaangażowanie, pogłębianie więzi oraz budowę społeczności jest długoletnia współpraca z drużyną Czarnych Słupsk.

Wróćmy jednak do firmy Milarex, bo to ona jest bohaterem dzisiejszego insightu. Jej ekspansja na rynku przetwórstwa łososia zmieniła sposób podejścia do komunikacji w Internecie. Jednym z kroków milowych była zmiana strony internetowej. Jakiś czas temu chwaliliśmy się efektami, o których więcej poczytacie TUTAJ. W tym insighcie opowiemy o kolejnym projekcie – platformie Traceability.

Na początku wyjaśnijmy, na czym polega traceability, oraz dlaczego jesteśmy tak podekscytowani tą technologią.

Traceability jako spełnienie snu

Czy są na sali fani filmów science fiction lub szpiegowskich? Przyznajcie się! ;)

W filmach science fiction i szpiegowskich sprzed kilkudziesięciu lat często wykorzystywanym motywem były specjalne okulary pozwalające na przenikanie rzeczywistości. Wystarczyło spojrzenie bohatera na otaczających go ludzi oraz przedmioty. Dzięki traceability fantazja zmieniła się w rzeczywistość.

Traceability to technologia służąca do śledzenia produktu od momentu początkowego do sprzedaży. W międzyczasie dostarcza informacje o nim. Najczęściej działa poprzez przeskanowanie kodu QR na opakowaniu za pomocą smartfona. Może być wykorzystywana w każdej branży. Daje użytkownikom o wiele większą świadomość.

2-2.png

Traceability ze względu na swoją złożoność wymaga odpowiedniej metodologii pracy przy wdrożeniu. Pod tym względem działa jak branding. Każdy element musi być zrealizowany z chirurgiczną precyzją. Służy do tego macierz niezbędnych działań. Pozwala na układanie funkcjonalności w całość oraz weryfikację poszczególnych elementów.

Technologia traceability stała się dodatkową warstwą dla historii, nowym źródłem informacji, wiedzy i ciekawostek. I są co najmniej trzy powody, dla których wkroczenie na tą ścieżkę jest ekscytujące i warte odwagi.

Pierwszym jest nadążanie za dynamicznie rozwijającym się współczesnym światem. Drugi powód to korzyści dla cyklu życia produktu, oraz poprawa wrażeń użytkowników. Trzecią kwestią zachęcającą do wdrożenia traceability, jest jego ogromny potencjał.

Teraz każdy klient Milarex może się poczuć jak superbohater. Platforma traceability stworzona na potrzeby klienta cieszy się dużym powodzeniem. Korzystają z niej ludzie z wielu państw europejskich. Najwięcej użytkowników mieszka w Niemczech. Technologia zyskuje na popularności, a jej ekspansja jest planowana na kolejne duże europejskie rynki - m.in: włoski i francuski.

Milarex na ten moment sprzedał ponad 3,5 miliona opakowań produktów z wykorzystaniem technologii traceability1-2.png

Pozytywny wpływ traceability dla świata

Traceability jest niesamowite i daje ogromne możliwości. O jego unikalności stanowi łączenie zalet technologicznych, z zaletami społecznymi i środowiskowymi. Wszystkie te elementy wpisują się też w naszą filozofię.

Za najbardziej znany przykład pozytywnego oddziaływania technologii dla świata uważa się traceability w branży modowej. Wykorzystano tu architekturę blockchain. System śledzenia powstał w celu sprawdzania kraju pochodzenia materiału i odzieży. Docelowo miało to doprowadzić do piętnowania odzieży wytworzonej w krajach “trzeciego świata’’ oraz promowania najlepiej wykonanych.

3.pngKolejną dobrą praktyką było zastosowanie traceability w branży spożywczej, w której przepływ informacji towarzyszący procesom produkcyjnym stanowi obecnie bardzo ważny aspekt dla ogromnej rzeszy klientów. Głównym celem stosowania rozwiązań traceability w produktach Milarex jest to, by konsumenci mieli możliwość natychmiastowego sprawdzenia skąd pochodzi i jak hodowany jest łosoś, którego kupują. Wystarczy do tego telefon komórkowy.

Dzięki kodom QR umieszczonym na opakowaniu konsumenci łatwo mogą dowiedzieć się o sposobie hodowli, karmienia, łańcuchu dostaw. System promuje transparentność produkcji, jej zrównoważony rozwój, oraz buduje wiarygodność firmy Milarex jako producenta skupionego na bezpieczeństwie żywności. Jest dowodem na otwartość i uczciwość w komunikacji z konsumentami. Pośrednio traceability przyczyniło się do zapobiegania nielegalnym połowom ryb.

Skok do wody, czyli zaprojektowanie użytkowania

4.pngZałożenie było jasne - interfejs ma być przyjazny dla użytkownika. Działaniem przypomina stories Instagrama. Ścieżka doświadczenia użytkownika jest intuicyjna. Wystarczy przesunięcie palcem, by otworzyć następne okienko.

Przejdźmy dalej. Po zeskanowaniu kodu QR umieszczonego na opakowaniu, pojawiają się wszystkie informację o produkcie. W celu ułatwienia klientowi podjęcia decyzji zakupowych - zostały one przefiltrowane i ułożone w sposób dopasowany do potrzeb użytkownika. Powyższe zabiegi mają uczynić proces użytkowania jak najprzyjemniejszym.

Po wejściu, na pierwszym ekranie widzimy: zdjęcie wybranego przez nas produktu oraz zapewnienie o dobrym wyborze. Następnie możemy zobaczyć miejsce, w którym został wyprodukowany łosoś. Dla zainteresowanych szczegółami, dostępne są informacje o nazwie firmy i stacji pakowania.

Wskoczenie na falę

Video pokazuje sposób działania naszej systemu traceability stworzonego dla Milarex.

 

W taki sposób zaprojektowana aplikacja to nie tylko funkcjonalność, ale też przejrzystość, transparentność i troska o środowisko. Wszyscy nadajemy na tych samych falach - klienci, my i użytkownicy.

Ścieżka użytkownika prowadzona jest tak, by konsumenci mogli przeżyć historię razem z produktem - od powstania do efektu końcowego. Dlatego na każdym kolejnym widoku widzimy krok po kroku drogę od połowu do miejsca docelowego.

Wszystko super, ale czy sam łosoś jest odpowiednio bogaty w wartościowe składniki? Rozumiemy, jak ważne jest samopoczucie i satysfakcja konsumentów. W końcu jesteśmy tym, co jemy. Po poznaniu trasy produktu możemy poznać dietę zapoznawanego przez nas łososia. Otrzymujemy jednocześnie pewność co do jakości produktów firmy Milarex. Zbilansowana i bogata dieta ryb przekłada się także na niezbędne składniki mineralne dostarczane konsumentom. Warto pamiętać o zaletach dla ludzkiego organizmu w tym względzie. Łosoś zawiera liczne wielonienasycone kwasy tłuszczowe, łatwo przyswajalne białko, wartościowe witaminy i minerały. Kto by pomyślał, że w łososiu jest tyle dobra!

5.png

Tyle rzeczy już się dowiedzieliśmy, przydałyby się jeszcze jakieś ciekawostki. Na szczęście są! Możemy się dowiedzieć ile paszy potrzeba, by zwiększyć masę danego zwierzęcia o 1 kg. Łosoś wypada w powyższej kategorii najkorzystniej. Potrzebuje najmniej paszy w porównaniu do pozostałych zwierząt hodowlanych. Jedynie kury są blisko, potrzebują o 0,3 kg więcej. Pozostała fauna odbiega o kilka kilogramów od granicy.

Wypłynięcie z wody

W tym miejscu - może, u Ciebie Drogi Czytelniku, powstać następujące pytanie. „W porządku, jestem już zdecydowany na zakup. Tylko w jaki sposób mogę wykorzystać powyższe informacje?”

Ten problem powinny rozwiązać propozycje przepisów do stworzenia razem z wybranym przez nas produktem. Ilość możliwości jest nieograniczona. Od czego by tu zacząć? Sami mamy pozytywny ból głowy ;)

A jeśli nie masz jeszcze dość, to skorzystaj z opcji ‘Więcej” na samym dole, Znajdziesz tam dodatkowe informacje.

Popłyńmy razem!

Jeśli myślisz, że wysokie fale ograniczają Twój biznes, sprawna załoga Rio Creativo pomoże Ci je pokonać. Dobierzemy najbardziej skuteczne narzędzia, aby rynkowe połowy były udane, a wiatr w żagle nie ustawał. Zawiń do naszego portu. Ahoj! ;)
 

powrót do góry
Zmagasz się z briefem?
Przed Twoją organizacją stoją duże wyzwania?
Możemy Ci pomóc.
Porozmawiaj z nami. 10rzeczy.png
+48 59 307 00 06
biuro@riocreativo.pl
Rio Creativo
Mickiewicza 26/2
76-200 Słupsk
#TeamRio
#SłupskaRobota
Rio Creativo © 2021