BORMECH
Jak pokazać stabilną, rodzinną firmę, kojarzącą się dotychczas wyłącznie ze zbiornikami LPG jako nowoczesnego gracza na rynku usług w zakresie stali? To zadanie dla Rio - nie tylko w kontekście wizualnym, ale też strategicznym.
Klient:
Pochodząca ze Słupska rodzinna firma Bormech od ponad 50 lat buduje swoją pozycję i doświadczenie w branży zbiorników LPG. Gdy oprócz wytwarzania zbiorników na horyzoncie pojawiły się nowe możliwości produkcyjne, świadomy potencjału do wykorzystania zespół postanowił działać.
Zadanie:
Bormech w produkcji zbiorników stał się jednym z liderów, ale możliwości produkcyjne dla tego obszaru osiągnęły poziom constans. Zarządzający firmą widzieli pole do rozwoju, potrzebowali jednak pomocy we właściwym rozpowszechnieniu tych działań. Produkcja zbiorników jest silnym filarem, ale zawsze warto budować inny. Dla Bormechu są to kompleksowe usługi produkcji ze stali dla sektora B2B z wykorzystaniem posiadanego parku maszynowego.
Jak pokazać stabilną, rodzinną firmę, kojarzącą się dotychczas wyłącznie ze zbiornikami LPG jako nowoczesnego gracza na rynku usług w zakresie stali? To zadanie dla Rio - nie tylko w kontekście wizualnym, ale też strategicznym.
Pomysł i strategia:
Prace strategiczne, którymi zajęliśmy się w pierwszej kolejności musiały dać nam kontekst: miejsce, w jakim firma aktualnie się znajduje i dokąd chce zmierzać. Właściwe poprowadzenie komunikacji było kluczowe, bo branża i rynek, w których się poruszaliśmy są specyficzne, wąskie, bardzo specjalistyczne. A perspektywy stawiały przed Bormechem nowego klienta, z konkretnym insightem. Takiego, dla którego liczy się jakość i terminowość jego produkcji, i który szuka zaufanego partnera, dającego mu to, czego potrzebuje. Ale też pewność, że wszystko odbędzie się zgodnie z planem. Oczekuje indywidualnego podejścia, sprawnej komunikacji i perspektywy długofalowej współpracy.
Dlatego ścieżka dla Bormechu była czytelna. Nie bez powodu pojawia się słowo KONKRETNY. Taka komunikacja powinna bazować na szczerości i konkretach, bo tego oczekują odbiorcy. W obszarze, w którym działają liczy się jasna informacja, prosty komunikat. Nie wyklucza to mówienia językiem korzyści, pod warunkiem, że jest oparty na faktach. Dużym atutem jest płaska struktura, co dla klienta oznacza szybką decyzyjność. Natomiast doświadczenie i tradycja, będące w DNA tej rodzinnej firmy to ważny czynnik wiarygodności i rzetelności. Dlatego najbardziej naturalnym, wypracowanym w tym wypadku brand essence jest “Specjalistyczne wsparcie Twojego biznesu, konkretnie i na czas.”
Kreacja:
Taka jest też zaprojektowana przez nas warstwa wizualna. Konkretna i rzeczowa, bo taki jest też Bormech. Ma być przede wszystkim czytelnym i użytecznym narzędziem komunikacji, budującym nowoczesną i rozpoznawalną markę w branży metalowej. Techniczny, mocny logotyp, wyraziste barwy oraz bezproblemowy w stosowaniu key visual obrazują jedno ze sztandarowych haseł firmy: Bez problemu!
Jednym z kluczowych elementów było zaprezentowanie oferty usług produkcyjnych. W tym celu zaprojektowaliśmy zestaw ikon obrazujących procesy technologiczne, a uzupełnieniem są zdjęcia każdego z nich wykonane w halach Bormechu.
Efekt:
Wspólny czas poświęcony zaangażowaniu w projekt zaprocentował. Zespół uczestniczył w nim na każdym etapie, dzięki temu narracja i odświeżony wizerunek są dla nich intuicyjne i bliskie. Bormech dostał potężny zastrzyk nowej, pozytywnej energii i odwagę do działania. W połączeniu z możliwościami, które daje im baza technologiczna, zespół i rynek - nie boją się podejmowania odważnych decyzji. To może oznaczać tylko rozwój.