Wiosna to nowy ruch na polskiej scenie politycznej.
Już sama nazwa partii mogła zaskoczyć część odbiorców poprzez brak politycznych konotacji. W tej kategorii dominuje inne, bardziej wzniosłe nazewnictwo. Jednak Wiosna ma silny wydźwięk symboliczny: oznacza zmianę, odnowienie.
Wyrazista tożsamość i progresywność są wpisane w DNA marki Wiosna – podobnie jak w przypadku jej pomysłodawcy – Roberta Biedronia. Stąd założenie, że identyfikacja musi oddziaływać na wszystkich odbiorców, aktywizować młodych i dotychczas niegłosujących oraz być wymownym świadectwem wartości takich jak regeneracja życia społecznego, nowoczesność, otwartość i solidarność.
Zadaniem Rio Creativo było zaprojektowanie systemu identyfikacji wizualnej o najwyższym stopniu funkcjonalności, który wniesie powiew świeżości do polskiej sceny politycznej.
System ten jednocześnie musi udźwignąć wyrazistą, zwięzłą i obrazową komunikację za pośrednictwem wszelkich możliwych kanałów, z których najważniejsze są social media, spektakularne eventy oraz przekaz telewizyjny. Świadomie porzuciliśmy poważny i patetyczny ton czyniąc go optymistycznym, radosnym i świeżym.