Zadanie
W Rio Creativo przywiązujemy wielką wagę do miejsca, w którym mieszkamy i pracujemy. Naszą naturalną przestrzenią jest także Słupsk. Tutaj odnaleźliśmy swoje miejsce w sercu miasta, które od lat niezmiennie nas inspiruje. Dlatego wyzwanie, jakie stało przed nami było jasne. Miasto Słupsk potrzebowało systemu identyfikacji wizualnej, który uporządkowałby i uprościł komunikację z obywatelami, turystami, przedstawicielami administracji publicznej i przede wszystkim z inwestorami. System taki z założenia powinien określać jasną hierarchię Urzędu Miejskiego, spółek miejskich i innych jednostek organizacyjnych. Obok skuteczności wdrożenia nowej identyfikacji wizualnej, ważnym aspektem była znacząca poprawa efektywności kosztowej zarządzania marką, dzięki możliwości lepszego planowania i koordynacji.
Nowoczesny i aspiracyjny charakter
Słupsk to wiekowe i dumne miasto, znane ze swojej różnorodności. Nie można podsumować go w kilku budynkach. To żywy, dynamiczny i progresywny twór, którego tożsamość powinna być w ten właśnie sposób prezentowana; zarówno na szczeblu krajowym, jak i międzynarodowym. Zależało nam na stworzeniu systemu identyfikacji wizualnej, który swoim charakterem podkreśli otwartość i uniwersalność Słupska, jego pełną ekspresji tożsamość.
System identyfikacji wizualnej Słupska jest rozsądny i uporządkowany. Jego modułowa konstrukcja nie pozwala na zbędne odchylenia w aplikacji. Pozostawiliśmy miejsce na kreatywność lecz na ścisłych i dokładnie sformułowanych zasadach. Nowy system CI jest wdrażony i widoczny w przestrzeni miasta. Korzystają z niego instytucje, spółki miejskie i inne podmioty. Jesteśmy pewni, że Słupsk zyskał skuteczne i pojemne narzędzie narracji swojej marki w XXI wieku.
Podsumowanie
Miejsca to złożone, wielopłaszczyznowe organizmy - nawet najmniejsze z nich są o wiele bardziej skomplikowane niż zwykły produkt. Podczas naszej pracy nad logo Słupska pamiętaliśmy o ludziach, którzy tu żyją, przyjeżdżają, pracują, studiują czy inwestują. Ale pamiętamy także o tym, że silne marki, choć mogą być złożone, to komunikują się w prosty i czytelny sposób. Dlatego aby pomóc w budowie silnej tożsamości marki Słupska zdecydowaliśmy się przesiać góry faktów, poglądów oraz liczb i zdefiniować podstawowe wartości, które są przekonujące i autentyczne. Zależało nam na tym aby stworzyć coś więcej niż tylko logo – chcieliśmy poprzez język komunikacji wizualnej opowiedzieć czym jest nasze miasto, zrobić to w unikalny i prosty sposób, zachowując styl, charakter i dążenia Słupska.