Mowa o Festiwalu Media i Sztuka w Darłowie, który przez władze miasta nazywany jest „piątym elementem”.
MIS - organizowany na piaszczystej plaży, tuż obok latarni morskiej to miejsce inspirujących spotkań i dyskusji. Na ten czas Nabrzeże Portowe przy kompleksie Marina Royale wypełnia się prelekcjami, koncertami i innymi wartościowymi wydarzeniami.
Sytuacja wymagała od nas stworzenia oprawy graficznej, która będzie w stanie dotrzymać kroku niezwykle poważnym i egzystencjalnym tematom. Z drugiej strony letnio-wakacyjny kontekst nadmorskiej miejscowości podpowiadał rozwiązania, które padną na podatny grunt także wśród przypadkowych gości okolicznych pensjonatów i hoteli. A dla nich ważniejsze od literackiej nagrody Nike bywają ceny dorsza z zestawem frytek ;)
Stworzona koncepcja graficzna nawiązuje do tego, co w MIS najważniejsze - dyskusji i rozmów. A logotyp, będący plastyczną formą dymków z wpisaną nazwą festiwalu, utożsamia tę ideę. System charakteryzuje się także prostą i zwięzłą komunikacją, która objęła wszelkie materiały graficzne - począwszy od ulotek z programem, plakatów poprzez Social Media, miejskie nośniki i gadżety.
Obejrzyjcie też film podsumowujący 10. edycję festiwalu na profilu Media i Sztuka.
Ostatnio wspaniały czas spędziłem na festiwalu Media i Sztuka w Darłowie. Cały festiwal od strony designu i komunikacji z mediami został świetnie zaprojektowany.
– Andrzej Pągowski