ADVENTURE

Naszym zadaniem było stworzenie systemu identyfikacji wizualnej, który odzwierciedli innowacyjne podejście do nauczania. Zanim jednak zasiedliśmy do pierwszych ołówkowych szkiców musieliśmy odpowiedzieć sobie na jedno kluczowe pytanie – jak spojrzeć na tę szkołę oczami dziecka? Musicie wiedzieć, że szkoła ta swoim podejściem wyróżnia się na tle innych m.in. dlatego że tam równie ważne co 5 z matematyki, są radzenie sobie z emocjami, kreatywne 

rozwiązywanie zadań czy umiejętność weryfikowania wiedzy. Połączyć świat dzieci i dorosłych za pomocą komunikacji wizualnej, tym samym stworzyć logo które z dumą będą nosili pracownicy jak i uczniowie. Podejście dorosłych już znamy, ale aby spojrzeć na szkołę z dziecięcej perspektywy, w podobny sposób musieliśmy podejść do procesu projektowego.

 

 

 

W proces tworzenia zaangażowaliśmy samych uczniów. Logo w pierwszym etapie zostało zaprojektowane przez nas tylko typograficznie, określiliśmy sam font bez koloru czy wyraźnego sygnetu. Następnie wydrukowaliśmy typografię na dużych arkuszach, pocięliśmy i…przy wsparciu nauczycieli stworzyliśmy dzieciom przyjazne warunki do tego kreatywnego eksperymentu. Nasi mali współpracownicy otrzymali surowe, pocięte elementy, które zaczęli kolorować i układać w dowolne kształty kojarzące się ze słowem “PRZYGODA”.

Podczas całego dnia spędzonego w szkole mieliśmy okazję porozmawiać z jej pracownikami i doglądać postępy prac uczniów. Rysunki które otrzymaliśmy były odzwierciedleniem dziecięcego spojrzenia na ich szkołę. Wszystkie arcydzieła zestawiliśmy na jednej planszy, następnie zdigitalizowaliśmy i zaczęliśmy dzielić, odwracać, układać, dopasowywać kolory,  kerningi i kompozycję.

W efekcie samo logo zostało zamknięte w formie logotypu, a kropkę uczyliśmy symbolem zawiasu łączącego poszczególne elementy liter. Tak jak szkoła, łączy w sobie różne osobowości, ale i proponuje różnorodne formy nauki, spędzania czasu. Natomiast z rozwinięcia identyfikacji można układać symbole na każdą okoliczność, co otwiera bardzo szerokie pole do komunikacji.

 

 

 

“Puk – Puk! Kto tam?” – słychać w korytarzu. To niespodziewana wizyta uczniów trzymających w dłoniach własnoręcznie wykonane podziękowania. A przy okazji szkoła ma spójną komunikację, z której bardzo intensywnie korzysta.

Sprawdźcie sami!
FB/ADVENTURE