Rio to miejsce, w którym od 15 lat
krzyżują się różne perspektywy
i punkty widzenia.
Na każdym etapie działamy na styku tego
co zrozumiałe i namacalne z czymś
nieoczywistym i zaskakującym.
Wierzymy w szczere i silne marki oraz w to,
że autentyczne przekonania przyciągają ludzi
dzielących te same wartości.
Co robimy w Rio:
tworzymyPowołujemy marki do życia i pomagamy
znaleźć należne im miejsce.
rozwijamyWierzymy w silne marki. Tworzymy rozwiązania, które nadają im wyrazistości.
przekształcamyPrzyjmujemy nową wizję, określamy cele, ustalamy strategię. Opiekujemy się
markami na każdym etapie ich istnienia.
Jak to robimy? Jesteśmy ciekawi. Przyglądamy się markom z bliska, głęboko wnikając w ich DNA. Jednocześnie z szerokiej perspektywy oceniamy kontekst w jakim działają. Na każdym etapie łączymy wiedzę i strategiczne podejście z wyobraźnią i intuicją. Ten mix pozwala nam proponować zaskakujące rozwiązania, które działają i angażują. To sprawia, że marki, dla których pracujemy zyskują charakter, dobrze wyglądają i lepiej radzą sobie na rynku.
Research, analiza i insightyResearch, analiza i insighty W Rio Creativo każdy projekt brandingowy jest poprzedzony solidną analizą sytuacji marki i jej otoczenia rynkowego. Kładziemy duży nacisk na etap planowania i odkrywania, które należy wykonać, zanim cokolwiek zostanie stworzone.
W naszej pracy łączymy kompetencje strategiczne i projektowe. Wiemy, że bez insightów konsumenckich i danych strategia jest tylko intuicją, a bez solidnych podstaw projekt nie osiąga swojego pełnego potencjału.
Strategia markiStrategia Jesteśmy praktykami brandingu, dlatego zawsze "myślimy marką". Co to oznacza? Przede wszystkim planowanie w dużej skali, działanie z myślą o długiej perspektywie i odpowiadanie na pytanie "dlaczego". Łatwo jest stworzyć iluzję wiedzy i przyjąć założenia oparte na przekonaniach. Z tego powodu każdy projekt musimy zaczynać od samego początku, a odkrywanie jest jego nieocenioną częścią.
Pomaga nam to głęboko zrozumieć, co musimy stworzyć. Nasza strategia jest pisana ze zrozumieniem stojących przed nami problemów i odpowiednich działań opartych na celach. Jeśli proponujemy warsztaty, to po to, aby uzyskać wiedzę lub wygenerować pomysły.
Design i kreacjaDesign i kreacja Design jest dla nas czymś więcej, niż tylko zestawem ładnych obrazków. To także zestaw narzędzi, form, nośników, ale i sam proces. Musi się on wiązać z użytecznością, zastosowaniem w praktyce i lepszym życiem. Myślimy o tym na każdym etapie budowania marki. Świadomie często przełączamy się między przestrzenią fizyczną, a światem cyfrowym, ponieważ naszym zdaniem oba te wymiary niezmiennie się przenikają, nadając nowy wymiar komunikacji.
Za pomocą designu budujemy język wizualny marek, rozwiązując tym samym najbardziej wymagające problemy projektowe.
Identyfikacje wizualneIdentyfikacje wizualne Dobry branding nie może być zrozumiały bez silnej identyfikacji wizualnej. To właśnie ona odróżnia, pomaga klientom szybciej i łatwiej rozpoznać markę, wyraża jej unikalne cechy i wartości, z którymi odbiorcy mogą się utożsamić. Pomaga stworzyć trwałą więź emocjonalną.
Naszym celem jest tworzenie pojemnych identyfikacji wizualnych, które realizują założone cele oraz sprawdzają się w kontekście, w jakim występują.
Czy jesteś gotowy na rozwój swojej marki?
Projektowanie opakowańProjektowanie opakowańWierzymy, że za banalnym stwierdzeniem "opakowanie to najlepszy sprzedawca" kryje się głębszy sens. Według nas opakowania opowiadają historie, a historie sprzedają produkty. Każdy producent chce, aby jego opakowanie wyróżniało się i było kluczowym czynnikiem napędzającym sprzedaż, łącząc historię marki z kupującymi.
Opakowania, które projektujemy są często produkowane w milionach sztuk. Dlatego zależy nam na propagowaniu rozwiązań pozwalających zmniejszyć ilość materiałów, redukujących ich rozmiar i wagę. Chociaż wciąż nie ma materiałów idealnych, możemy tworzyć inteligentne rozwiązania, które mniej zanieczyszczają środowisko i zmniejszają ślad węglowy.
Brand consultingBrand consultingWszystko zaczyna się od rozmowy. Często w jej trakcie okazuje się, że strategia biznesowa i strategia marki są ze sobą rozbieżne. W Rio łączymy je razem, aby osiągnąć Twoje cele biznesowe. Działamy na strategicznym styku zarządzania firmą i marketingu.
Zrozumienie więzi pomiędzy biznesem i marką jest też kluczem do sprawnego przeprowadzenia procesu rebrandingu.
Dla kogo? Między innymi dla:
Zmagasz się z briefem?
Przed Twoją organizacją stoją duże wyzwania? Możemy Ci pomóc.
Porozmawiaj z nami.
Marcin ZgórskiManaging DirectorWarszawiak z urodzenia, słupszczanin z wyboru. Ukończył studia na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych oraz podyplomowo Psychologię Reklamy na Uniwersytecie Warszawskim.
Przez kilka lat zdobywał doświadczenie w działach client service większych i mniejszych agencji reklamowych, głównie w pracy dla klientów sieciowych.
"Zawsze mieliśmy z Markiem dużo wspólnych tematów do rozmowy, nawet po kilku latach przerwy, mieszkania w różnych innych miastach. Na pewnym etapie życia pojawił się pomysł, aby wrócić z rodzinami do Słupska i zacząć tworzyć firmę tutaj. Tak 12 lat temu powstało Rio."
Marek GuzińskiManaging Director / Creative DirectorWspółzałożyciel Rio. Projektant.
Zakochany w markach i brandingu.
Odpowiada za dział kreatywny, który nie oddziela strategii marki i pozycjonowania od designu i egzekucji. Wierzy, że praca z markami to proces ciągły, ale i fascynujący, szczególnie jeśli ma się szansę go realizować w takim zespole jak ten w Rio.
Fan koszykówki. Czasem gotuje.Marek GuzińskiManaging Director / Creative Director bio
Iza Bojanowska-GuzProject Manager Mieszka w Słupsku mniej więcej tyle lat, ile istnieje Rio. Edukacja z ekonomii i zarządzania zaprowadziła ją na dwie Politechniki - Koszalińską i Gdańską. Przez cały ten czas nie próżnowała zawodowo. Działała zarówno w "budżetówce", jak i sektorze prywatnym, dzięki temu doskonale rozumie oba obszary. Ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w pracy z klientami różnych branż i na różnych szczeblach.
W Rio od 2013 roku, bo bardzo chciała. A jak coś bardzo się chce, to można, i tego się trzyma :) Na co dzień ogarnia, planuje, opiekuje się, doradza, rozmawia i cieszy się swoją pracą.
Jak to mówią niektórzy klienci: rakieta marketingu.
Marcin JakowczykGraphic DesignerOd lat zajmuje się projektowaniem graficznym i street art’em. Jest absolwentem Komunikacji Wizualnej ASP w Gdańsku. Pasjonat muzyki Funk, Disco i Jungle. Wieczorami dzieli się muzyką, będąc muzycznym selekcjonerem.
Jeśli spotkacie go gdzieś przemykającego na kolarzówce, nie zapomnijcie pomachać.
W Rio spełnia się realizując projekty brandingowe.Marcin JakowczykGraphic Designer bio
Marta ZarzyckaGraphic Designer Absolwentka studiów pierwszego stopnia na ASP w Gdańsku na wydziale grafiki. W swoim życiu bardzo ceni sobie fakt, że praca nie jest dla niej nudnym obowiązkiem. Każdemu życzy tego, aby mógł robić to, co daje mu satysfakcję i dużo przyjemności, zwłaszcza kiedy codzienność pochłania dużo siły i energii na pokonywanie przeciwności.
Lubi głośno zachwycać się różnymi pysznościami, swoją ulubioną nutą i innymi rzeczami sprawiającymi, że aż "rośnie" od nadmiaru emocji ;)Marta ZarzyckaGraphic Designer bio
Klaudia RadzewiczProject ManagerZ pochodzenia Słupszczanka, choć kilka lat spędziła w kraju wiatraków i tulipanów. Najmłodsza w teamie - stażem i wiekiem. Absolwentka Zarządzania zasobami ludzkimi, kontynuuje naukę na kierunku Zarządzanie i Marketing na Uniwersytecie Gdańskim.
Pracowała w różnych branżach, ale to Rio pozwala jej rozwinąć skrzydła. Zorganizowana i otwarta, miłośniczka mocnego brzmienia i zwolenniczka kawy z mlekiem, co w Rio nie jest takie oczywiste ;) Klaudia RadzewiczProject Manager bio
Paulina SzczepańskaGraphic Designer Projektantka z wykształcenia i zamiłowania. Co jakiś czas szukała szczęścia w innych częściach Polski, ale zawsze wracała do Słupska, by wreszcie na stałe w nim osiąść.
Do Rio dołączyła w 2012 r. jako pierwszy pracownik. W karierze zawodowej miała okazję projektować rowery jak i pracować dla korporacji, ale nigdzie nie czuła się tak dobrze jak w Rio. Paulina SzczepańskaGraphic Designer bio
Chcesz do nas dołączyć? Napisz na: biuro(at)riocreativo.pl
+48 59 307 00 06 biuro@riocreativo.pl
Rio Creativo Sp. z o.o.
Mickiewicza 26/2
76-200 Słupsk