Dobre logo z konkursu – wywiad grafmag

Logo Słupska to jeden z lepszych redesignów znaków miejskich ostatnich lat. Za jego stworzenie odpowiada studio Rio Creativo, które w efektowny sposób połączyło w nim tradycję miasta z nowoczesnością aktualnie panujących trendów. Postanowiłam porozmawiać z jego przedstawicielami – Markiem Guzińskim kierującym kreacją oraz Marcinem Zgórskim, który odpowiada za Client Service.

Rio Creativo wygrało swoim logo konkurs na nowy znak miasta Słupska, następnie znak został ciepło przyjęty zarówno przez branżę jak i społeczeństwo. W wywiadzie rozmawiamy o konkursie, tym jak układała się ich współpraca z urzędem miasta oraz wyzwaniach, jakie stały im na drodze do osiągnięcia tego sukcesu.

Redesign dużych firm, instytucji czy miast bardzo często uznawany jest za nieudany, szczególnie wśród kolegów z branży. Z Waszym znakiem jest jednak inaczej, bo jego odbiór jest w większości pozytywny, jak myślicie, dlaczego? Co odróżnia tą zmianę od innych?

Jest sporo udanych rebrandingów, ale biorąc pod uwagę polskie miasta dobra zmiana to faktycznie rzadkość. Przypadek Słupska odróżnia świadomość Klienta na temat brandingu i potrzeby zmiany w tym zakresie, podobne do naszego myślenie i wspólny cel. Zamiast tupania nogą – rzeczowa dyskusja i wzajemne słuchanie swoich argumentów.

Klient od początku dobrze wiedział jaki efekt chce uzyskać. Był gotowy przyjąć śmiałą, jak na polskie warunki koncepcję i pokonać opór przed zmianą – zarówno ten wewnętrzny (radni, urzędnicy), jak i zewnętrzny, po stronie mieszkańców. Interdyscyplinarna wiedza i rzetelne podejście Klienta pozwoliły na stworzenie dobrego briefu, będącego fundamentem naszej pracy. Po stronie agencji te same cechy są potrzebne, żeby ten brief zrozumieć.

Czytaj więcej